משרד הביטחון יקים מוזיאון להנצחת המערכה בלבנון

קובי פינקלר No Comments on משרד הביטחון יקים מוזיאון להנצחת המערכה בלבנון

40 שנים למלחמת שלום הגליל: משרד הביטחון יקים מוזיאון, שינציח את המערכה ואת השהייה ברצועת הביטחון בלבנון

קריית משרד הביטחון בתל אביב צילום: משה שי / פלאש 90
21:14
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on למחרת התאונה; בן גביר תוקף: "באולפנים היו חוגגים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהנחיית שר הביטחון, בני גנץ ובהובלת מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון החל בעבודות לתכנון מוזיאון "המערכה בלבנון".

מוזיאון המערכה בלבנון יוקם בשטחה בתוך מבנה משטרת מטולה, ששימש בשנות הלחימה ברצועת הביטחון כמפקדת האוגדה הצה"לית שהגנה על יישובי הצפון. המוזיאון יציג את סיפור לבנון מתחילת העימותים בגבול בשנת 1968 ועד ליציאת צה"ל מלבנון ב-24 במאי 2000. תצוגת המוזיאון תביא לידי ביטוי באופן משולב את כלל גורמי הביטחון של ישראל שפעלו בלבנון, את צבא דרום לבנון ואת יישובי הצפון.

לצורך ציון האירוע, כינס משרד הביטחון את אלופי פיקוד הצפון ומפקדי צה"ל ברצועת הביטחון לדורותיהם להצגה ראשונה של תוכניות המוזיאון. בין המפקדים שהשתתפו: אלוף (מיל') שר הביטחון לשעבר איציק מרדכי, רא"ל (מיל') גדי אייזנקוט, אלוף (מיל') יוסי פלד, תא"ל (מיל') אפי איתם, תא"ל (מיל') יהודה בר, תא"ל (מיל') ויו"ר ועדת ההיגוי גיורא ענבר, אלוף (מיל') דני רוטשילד, אלוף (מיל') יאיר יאיא יורם, תא"ל (מיל') אלי אמיתי, תא"ל (מיל') מיכל בן מובחר, סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון אריה מועלם, ראש יח' המורשת ומוזיאונים שלומי מעיין, אוצר יח' המוזיאונים ד"ר עופר בורד, תא"ל (מיל') ומומחה תולדות לבנון שמעון שפירא, רמ"ח היסטוריה בצה"ל אלי מיכלסון ואל"מ (מיל') קובי מרום.

שר הביטחון בני גנץ: "סגירת מעגל עבורי ועבור דור שלם. כמי שלחם שנים בלבנון, והיה החייל האחרון לעזוב את רצועת הביטחון, אני חש גאווה ביכולת של מערכת הביטחון להנחיל לדור הצעיר את מורשת הלחימה. חשיבות הקמת המוזיאון היא גם בשימור הזיכרון, אך לא פחות חשוב מכך – בהנצחת האתוס של הלוחמים, וכלל גורמי הביטחון שלקחו חלק בפעילות המבצעית להגנה על יישובי הצפון".

סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם: "המערכה להגנת יישובי הצפון מהווה פרק ארוך ומדמם בתולדות מדינת ישראל. תצוגת המוזיאון תנסה להציגה במלוא מורכבותה, תוך התמקדות בסיפור האנושי שמאחורי המהלכים הצבאיים והמדיניים הגדולים. המוזיאון ישלב את כלל גורמי הביטחון של ישראל שפעלו בלבנון, את צבא דרום לבנון ואת יישובי הצפון. תצוגת המוזיאון תביא את החדשנות הטכנולוגית מהעולם למיצגים היסטוריים, תוך שימוש במיצגים פיזיים, מסמכים מקוריים ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים".



0 תגובות